FSA diagnozuje mocne obszary handlowca oraz wskazuje obszary do pracy, mierząc nastawienie, dotychczasowe doświadczenie oraz percepcję własnych kompetencji. Badanie przeznaczone jest dla handlowców, przedstawicieli handlowych i specjalistów ds. sprzedaży wszystkich specjalności, sprzedających zarówno w terenie jak i stacjonarnie.
Badanie przeprowadzane jest za pomocą kwestionariusza on-line. Zawarte w nim pytania mierzą poziom kompetencji między innymi takich jak: prospecting, kwalifikowanie kontaktów, budowanie relacji, działanie zgodnie z procesem, radzenie sobie z obiekcjami, inicjatywa czy efektywne wykorzystanie czasu.
Raporty zawierają szczegółowy opis wyniku respondenta dla każdej z 18 kompetencji, stopień dopasowania do poszczególnych typów procesów sprzedaży oraz zindywidualizowane wskazówki rozwojowe. W przypadku, gdy badaniu podlegają członkowie zespołu sprzedaży, menedżer otrzymuje jeden raport mapujący kompetencje całego zespołu.