Wynik analizy, przedstawiający naturalne predyspozycje, pozwala lepiej rozumieć preferowane sposoby działania, a w konsekwencji podejmować lepsze decyzje biznesowe i prywatne. System budowania raportów umożliwia różną, w zależności od potrzeb, prezentację wyników zarówno dla pojedynczych osób, jak i całych zespołów.
Na bazie kwestionariusza Extended DISC można wygenerować raport Sales18, identyfikujący naturalne predyspozycje i talenty w ramach tych samych 18 kompetencji sprzedażowych, które występują w badaniu FinxS Sales Assessment.
Kwestionariusz analizy behawioralnej Extended DISC jest stosowany z powodzeniem od 20 lat w ponad 40 krajach na świecie. W każdym kraju, gdzie jest stosowany, przeprowadzane są szczegółowe badania statystyczne, aby upewnić się, że wyniki są miarodajne i wiarygodne. W Polsce narzędzie to stosowane jest od 2001 roku i skorzystało z niego ponad 1 200 organizacji.
Model Extended DISC opiera się na pracach Carla Gustava Junga oraz Williama Moultona Marstona. Podstawą tych teorii jest podział zachowań ludzi na cztery główne style określane jako: D I S C.
Istotą modelu Extended DISC jest precyzyjny pomiar natężenia poszczególnych stylów zachowań w potencjale respondenta. Respondenci otrzymują informacje na temat swoich talentów i obszarów rozwojowych.